עבירות נהג חדש – כל הכללים שנהג חדש חייב לדעת

עבירות נהג חדש – כל הכללים שנהג חדש חייב לדעת

לאור המעורבות הרבה של נהגים חדשים בתאונות דרכים הוחלט להחיל על נהגים חדשים כללים ואמצעי תיקון מחמירים במיוחד. חשוב לדעת שלעיתים אף תשלום דו"ח משוטר ללא נקודות חובה יכול להוביל לאמצעי תיקון וסנקציות מנהליות כנגד נהג חדש. אז מה ניתן לעשות?

מיהו נהג חדש? 

נהג חדש הוא מי שניתן לו רישיון נהיגה ולא היה בידו קודם לכן רישיון נהיגה שאינו רישיון לנהוג באופנוע, בטרקטור או במכונה ניידת, יהיה נהג חדש למשך שנתיים מיום מתן הרישיון.
תוקף רישיון הנהיגה שניתן לנהג חדש יהיה לשנתיים.

מהן העבירות שיוצרות בעיה לנהג חדש?

במידה ונהג חדש הורשע על עבירה מהתוספת השלישית לפקודת התעבורה הוא יחויב באמצעי תיקון שונים ממשרד הרישוי. אמצעי התיקון יכולים לכלול תקופת נהג חדש לשנתים נוספות, חובה בביצוע תיאוריה, טסט, מבדקים במכון הרפואי לבטיחות בדרכים וכו'.

קנס(ברירת משפט) לנהג חדש

חשוב לדעת שאף עבירות קנס ללא נקודות חובה יגרמו להפעלת אמצעי תיקון וסנקציות מנהליות כלפי נהג חדש. כך לדוגמא, נהג חדש שקיבל דו"ח על מהירות בסך 250 ₪ וללא נקודות חובה ושילם אותו ו/או חלפו 90 ימים ולא הוגשה בקשה להישפט יחויב במעבר תיאוריה ויהיה נהג חדש לשנתים נוספות.

פסילה מנהלית והחרמת רכב בעבירות ייעודיות לנהג חדש

ישנן עבירות ייעודיות לנהג חדש כמו איסור לנסוע ללא מלווה יום/לילה בתקופה המיועדת לכך, איסור להסיע יותר משני נוסעים ללא מלווה וכו'. מעבר לעובדה שמדובר בעבירות מסוג הזמנה לדין עם חובת פסילת מינימום לשלושה חודשים(דבר המהווה כשלעצמו בעיה עבור נהג חדש) לקצין משטרה סמכות מוקנית בחוק לפסול את רשיונו של נהג חדש ו/או להחרים את רכבו למשך 30 ימים וזאת בכפוף להליך של שימוע בו הנהג יוכל להעלות את טענותיו בפני הקצין שמקבל את ההחלטה. חשוב לדעת שלנהג חדש יש זכות לבוא להליך השימוע מלווה בעורך דין.
העלאת טיעונים נכונים ועניינים בפני קצין המשטרה בהליך השימוע יכולים להשפיע הן על הפסילה המנהלית והחרמת הרכב. והן על ההליך שעתיד להתנהל בפני בית המשפט לתעבורה.

במידה וקיבלתי הזמנה לדין או דו"ח משוטר כיצד עליי לפעול?

במידה וקיבלת הזמנה לדין ו/או דו"ח משוטר, הדבר הראשון שתעשה זה תתייעץ עם עורך דין לתעבורה. בהרבה מהמקרים טיפול משפטי מקצועי יכול לפתור לך את הבעיה ולמנוע מימך חיוב באמצעי תיקון וסנקציות מנהליות באופן שימנע מימך בעתיד עוגמת נפש מיותרת והוצאה כספית משמעותית.

עורך דין תעבורה

משרדנו מתמחה בייצוג בעברות תעבורה בכלל ובעבירות נהג חדש בפרט.
במשרדנו תזכו למענה איכותי, מקצועי ומהיר 24/7.

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות עם עורך דין תעבורה המתמחה בייצוג בעבירות נהג חדש, אל תהסס והתקשר 072-3319414 או השאר פרטיך בדף יצירת קשר ונציגנו יחזרו אליך בהקדם.                                                                                                          

במקרים דחופים ניתן לפנות ישירות לעו"ד חזי כהן בנייד: 050-9920250