עבירות נגד בריאות הציבור

  • מחבר:
  • קטגוריה:פלילי
עבירות נגד בריאות הציבור

עבירות נגד בריאות הציבור כוללות עבירות שונות ומגוונות וכל עבירה מכילה בתוכה יסודות משתנים בהתאם לסוג העבירה. תכלית החוק הינו להגן על בריאות הציבור תוך הקפדה על תנאים בסיסיים כמו איסור זיהום אויר, מים, מכירת מזון פגום וכו'. המחוקק קבע סנקציה עונשית משתנה בהתאם לסוג העבירה וחומרתה

מעשה העלול להפיץ מחלה

סעיף 218 לחוק העונשין מתייחס לעניין מעשה אשר עלול להפיץ מחלה שיש בה סכנת נפשות. חוק העונשין מבחין בין מעשה שנעשה מתוך התרשלות, אז הסנקציה העונשית הינה עד 3 שנות מאסר לבין מעשה שנעשה בזדון, אז הסנקציה העונשית הינה עד 7 שנות מאסר.

מכירת מזון מפוגל

סעיף 219 לחוק העונשין מתייחס לעניין מכירת מזון ומשקאות מפוגלים. הסעיף עורך הבחנה בין המפגל עצמו לבין המוכר. סעיף קטן (א) קובע כי המוכר מאכל או משקה מצרך שעשוהו, או שנעשה מאליו, מזיק או בלתי ראוי למאכל או למשקה, והוא יודע זאת או שיש לו יסוד להניח כך, והמחזיק למכירה מצרך כאמור, דינו – מאסר שנה אחת. ואילו סעיף קטן (ב) קובע לעניין המפגל,  המפגל מאכל או משקה ועושה אותו בכך מזיק, כשבדעתו למכרו למאכל או למשקה, או כשהוא יודע שהדבר עשוי להימכר לשם כך, דינו – מאסר שנה אחת.

החזקת מזון לא נקי

סעיף 220 לחוק העונשין קובע כי קמעונאי של מצרכי מאכל או משקה, או מנהל מלון, אכסניה, מסעדה או עסק אחר למכירת מאכלים ומשקאות לצריכה בו במקום, שאינו שומר על נקיונם של המצרכים שהוא מספק, או עובר על תקנה בענין בריאות הציבור, דינו – מאסר ששה חדשים. בית המשפט המרשיע את העבריין רשאי להורות על השמדת מצרכי מאכל או משקה שאינם ראויים לשמש מזון. בנוסף, החוק מקנה סמכות לבית המשפט שהרשיע את העבריין להורות על השמדת מצרכי מאכל או משקה שאינם ראויים לשמש מזון.

 

זיהום מים

סעיף 221 לחוק העונשין מתייחס לזיהום מים וקובע כי המעכיר או מזהם מי מעין, מיכל או מאגר או מי מקום אחר, ועושה אותם בכך פחות מתאימים למטרה שהם משמשים לה כרגיל, דינו – מאסר שלוש שנים.

 

זיהום אויר

סעיף 222 לחוק העונשין מתייחס לזיהום אוויר וקובע כי המזהם לרצונו את האוויר ועושה אותו בכך מזיק, בדרך כלל, לבריאותם של בני אדם הגרים או מנהלים עסקים בסביבה, או של העוברים בדרך ציבורית, דינו – מאסר שלוש שנים.

 

מלאכות פוגעות

סעיף 223 לחוק העונשין קובע כי המקים לצרכו רעש גדול או מפיץ לצרכו ריחות פוגעים או מזיקים, במקום ובנסיבות המטרידים בני אדם מן השימוש בזכות הרבים, דינו – מאסר שנה אחת.

עו"ד פלילי

לאור חומרת הענישה וההתייחסות הרצינית והמחמירה לעבירות אשר עלולות לפגוע בבריאות הציבור, חשוב ואף הכרחי להיוועץ ולהסתייע בעו"ד פלילי הבקיא ברזי המשפט הפלילי בטרם ימסור חשוד את גרסתו בפני חוקרי המשטרה. התנהלות נכונה ומושכלת בפני גורמי החקירה ובתי המשפט יכולה למנוע מצב של הגשת כתב אישום כנגד חשוד או לחלופין למזער נזקים שעתידים לסייע לחשוד עת יתנהל כנגדו כתב אישום בפני בית המשפט.

משרדנו מתמחה בייצוג בהליכים פליליים בכלל ובעבירות כנגד בריאות הציבור בפרט. במשרדנו תזכו למענה איכותי, מקצועי ומהיר 24/7.

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות עם עו"ד פלילי המתמחה בייצוג בעבירת נגד בריאות הציבור, אל תהסס והתקשר 072-3319414 או השאר פרטיך בדף יצירת קשר ונציגנו יחזרו אליך בהקדם.

במקרים דחופים ניתן לפנות ישירות לעו"ד חזי כהן בנייד: 050-9920250