עבירות אות ואיתות עורך דין תעבורה

עורך דין תעבורה –עבירות אות ואיתות

עבירות אות ואיתות קבועה בתקנה 58 לתקנות התעבורה והענישה בצידה הינה ברירת משפט(קנס). מדובר בעבירה שתכליתה להבטיח סדר בעת נהיגת רכב בכביש באופן שיאפשר לשאר המשתמשים בדרך לצפות את התנהלות הנהג ברכב. מהי ההבחנה בין העבירות ? מה העונש בצד כל עבירה? כל הפרטים בהמשך

מהו אות ואיתות?

אות ואיתות הוא למעשה מה שקרוי בשפת העם כ- "וינקר".
מדובר באות של הרכב שנועד לאפשר לנהג הרכב לסמן לשאר משתמשי הדרך כיצד בכוונתו להמשיך ולנהוג. החוק מחייב נהג רכב להפעיל איתות במספר מצבים.
אי מתן אות לפני תנועת הרכב

תקנה 58 לתקנות התעבורה קובעת כי כאשר נהג מתכוון לנוע עם רכבו חובה עליו לאותת.
הסנקציה הקבועה בחוק בצד עבירה זו היא ברירת משפט בסך 100 ₪ ללא נקודות חובה.

פניה ללא מתן אות שמאלה

תקנה 58 לתקנות התעבורה קובעת כי כאשר נהג מתכוון לפנות עם רכבו שמאלה חובה עליו לאותת ובכך לסמן לשאר משתמשי הדרך כי הוא עומד לפנות שמאלה.
הסנקציה הקבועה בחוק בצד עבירה זו היא ברירת משפט בסך 100 ₪ ללא נקודות חובה.

פניה ללא מתן אות ימינה

תקנה 58 לתקנות התעבורה קובעת כי כאשר נהג מתכוון לפנות עם רכבו ימינה חובה עליו לאותת ובכך לסמן לשאר משתמשי הדרך כי הוא עומד לפנות ימינה.
הסנקציה הקבועה בחוק בצד עבירה זו היא ברירת משפט בסך 100 ₪ ללא נקודות חובה.

סטיה מנתיב ללא מתן אות

תקנה 58 לתקנות התעבורה קובעת איסור כללי לסטות מנתיב ללא איתות, קרי, כל סטיה מנתיב מחייבת הפעלת אות בהתאם. תכלית עבירה זו הינה למנוע סטיה פתאומית מנתיב באופן שלא יאפשר לשאר משתמשי הדרך לצפות את התנהגות הנהג שסוטה מהנתיב ובכך עלולה להיגרם תאונה.
הסנקציה הקבועה בחוק בצד עבירה זו היא ברירת משפט בסך 100 ₪ ללא נקודות חובה.

ענישה

עבירות סטיה מנתיב ללא מתן אות או איתות נושאות בצידן ברירת משפט על סך 100 ₪ ללא נקודות חובה. ביחס לעבירות תעבורה אחרות מדובר בעבירה "קלה" יחסית שאין בצידה נקודות חובה וכן הקנס אינו גבוה. אולם יש לשים לב שתשלום ברירת משפט(קנס) של כל עבירה בכלל ושל עבירת סטיה מנתיב ללא מתן אות או איתות בפרט גורמות לרישום הרשעה במרשמו התעבורתי של הנהג, הרשעה שיכולה ללוות את הנהג לתקופות ארוכות מאוד והיא אף יכולה להילקח בחשבון כנסיבה לחומרה עת ייבחן בעתיד מרשמו התעבורתי של הנהג לצורך כזה או אחר.

עורך דין תעבורה לעבירת אות ואיתות

לאור העובדה שעבירות ברירת משפט נרשמות ומתועדות לחובת נהג במרשמו התעבורתי, חשוב ואף הכרחי להיוועץ ולהסתייע בעורך דין תעבורה הבקיא ברזי דיני התעבורה, שכן ישנם נהגים שרישיון הנהיגה הוא מטה לחמם ונחוץ להם לשמור על מרשם תעבורתי תקין ונקי.
משרדנו מתמחה בייצוג בעברות תעבורה בכלל ובעבירת סטיה ללא מתן אות או איתות בפרט. במשרדנו תזכו למענה איכותי, מקצועי ומהיר 24/7.

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות עם עורך דין תעבורה המתמחה בייצוג בעבירות סטיה ללא מתן אות או איתות, אל תהסס והתקשר 072-3319414 או השאר פרטיך בדף יצירת קשר ונציגנו יחזרו אליך בהקדם.
במקרים דחופים ניתן לפנות ישירות לעו"ד חזי כהן בנייד: 050-9920250