נהיגה בזמן פסילה

נהיגה בזמן פסילה

בעקבות תאונות הדרכים והקטל בכבישים, אנו עדים בשנים האחרונות לפעילות אכיפה מאסיבית ומשמעותית מצד משטרת ישראל לגילוי נהגים שנוהגים ללא רישיון נהיגה או לחלופין, נהגים אשר נוהגים למרות פסילה ברת תוקף בעניינם. ביטוי לכך, ניתן אף לראות בפסיקה המחמירה לעבירה של נהיגה ללא רישיון נהיגה או נהיגה בזמן פסילה.

מהי נהיגה בזמן פסילה?

נהיגה בזמן פסילה זהו מצב בו:

1. נודע לאדם שהוא פסול מלהחזיק או לקבל רישיון נהיגה ולמרות זאת הוא ממשיך לנהוג.
2. מי שנוהג בניגוד לתנאים המצויים ברישיון הנהיגה שלו.
3. מי שנודע לו כי נפסל מלהחזיק ברישיון רכב וכל עוד הפסילה בתוקפה הוא משתמש באותו רכב או מרשה להשתמש בו.
4. מי שנהג או הרשה לאחר לנהוג ברכב בניגוד להודעת איסור שימוש או צו איסור שימוש.

חזקת מודעות לפסילה

החוק קובע כי די במשלוח הודעה בדואר רשום אודות דבר הפסילה בכדי שתתקיים החזקה לפיה הנהג מודע לכך שרישיונו נשלל. לפיכך, רבים המקרים בהם בית המשפט יראה נהג כמי שמודע לדבר פסילתו, וזאת למרות העובדה שהודעה בדבר הפסילה לא הגיעה לידיו בפועל.
חריגים לסתירת החזקה

חזקה המודעות לדבר הפסילה ניתנת לסתירה בנסיבות חריגות בלבד, בהתקיימותם של שני תנאים מצטברים:

1. ההודעה בדבר הפסילה לא הגיע לידי הנהג.
2. ההודעה לא הגיעה מנסיבות שאינו תלויות בנהג.

 

מעצר תום הליכים
גורמי אכיפת החוק רואים בנסיעה בזמן פסילה מעשה חמור, המעיד על מסוכנות וכן הפגנת זלזול בגורמי השלטון ומערכת בתי המשפט. לפיכך, רבים המקרים בהם מי שנתפס נוהג בזמן פסילה ימצא עצמו מובל עצור לבית המשפט אשר צריך להחליט בדבר מעצרו עפ"י הכללים הקבועים בחוק ובפסיקה.

מדיניות משפטית
נהיגה בזמן פסילה הינה התנהגות שבית המשפט רואה בחומרה רבה ביותר. בעיקר משום שיש בה הפגנת זלזול בוטה ברשויות השלטון ובבתי המשפט.

ענישה

עפ"י סעיף 67 לפקודת התעבורה, מי שנוהג בזמן פסילה דינו:

1. עד 3 שנות מאסר.
2. עד 100,000 ₪ קנס.

עפ"י לשון החוק, לבית המשפט סמכות להטיל אחד מהעונשים או את שני העונשים יחד.
החוק הישראלי נוקט בעונשי "מקסימום" ולפיכך רכיבי העונש המופיעים בחוק הינם הרף העליון אותו יכול בית המשפט להטיל במסגרת גזר דינו.

עורך דין לתעבורה

מטרתו של עורך דין לתעבורה הינה למנוע מבית המשפט לתעבורה להטיל עונש מאסר בפועל על מי שביצע את העבירה של נהיגה בזמן פסילה. מצב זה אפשרי בהחלט כאשר מדובר באדם שנתפס נוסע בזמן פסילה בפעם הראשונה בחייו.
יש לזכור שזוהי עבירה חמורה מאוד, לפיכך, אם העבירה תחזור על עצמה קרוב לוודאי שבית משפט יטיל על נהג שכזה עונש מאסר בפועל, הן בכדי למגר את התופעה והן בכדי להעביר מסר מרתיע לציבור לבל יעזו לנהוג כאשר הם מצויים תחת פסילה.
בנוסף, יש לזכור כי ברוב המקרים מי שנתפס נוהג בזמן פסילה מובא עצור בפני בית המשפט. עובדה המחייבת הבנה יסודית ומעמיקה בטיפול בהליכי מעצר המהווה פגיעה קשה בחירותו של אדם.

משרדנו מתמחה בייצוג בעברות נהיגה בזמן פסילה. במשרדנו תזכו למענה איכותי, מקצועי ומהיר 24/7. 
לייעוץ ראשוני ללא התחייבות עם עו"ד תעבורה המתמחה בעברות נהיגה בזמן פסילה, אל תהסס והתקשר 072-3319414 או השאר פרטיך בדף יצירת קשר ונציגנו יחזרו אליך בהקדם.