You are currently viewing נהג חדש ללא מלווה-עורך דין תעבורה

נהג חדש ללא מלווה-עורך דין תעבורה

 

הגדרת נהג חדש מעוגנת בסעיף 12א לפקודת התעבורה. מדובר בעבירה שתכליתה להבטיח בטיחותם של נהגים ומשתמשים בדרך מחד ומתן ניסיון לנהגים חדשים מאידך. לאחרונה אנו עדים להחמרה משמעותית הן באכיפה משטרתית והן בענישה של בתי המשפט בכל הנוגע לעבירות של נהג חדש. במאמר הנ"ל נסביר מיהו נהג חדש/צעיר, מיהו מלווה מבחינה משפטית, מהן החובות החלות על נהגים אלו, ההבחנות בין העבירות השונות והסנקציות בגינן

מיהו "נהג חדש"

"נהג חדש" מי שניתן לו רישיון נהיגה ולא היה בידו קודם לכן רישיון נהיגה שאינו רישיון לנהוג באופנוע, בטרקטור או מכונה ניידת – למשך שנתיים מיום קבלת הרישיון.

מיהו נהג חדש צעיר

נהג חדש שטרם מלאו לו 24 שנים (רישיון הנהיגה לנהג חדש צעיר נקרא היתר נהיגה)

נהג חדש צעיר חייב בחובת ליווי המתחלקת לשני שלבי היום כדלקמן:

  • השלב הראשון – ליווי ביום ובלילה למשך שלושת החודשים הראשונים מיום קבלת

הרישיון.

  • השלב השני – ליווי בלילה בלבד למשך שלושת החודשים הבאים (מהחודש הרביעי,

החמישי והשישי כולל) מיום קבלת הרישיון.

לילה = בין השעות  21:00 ל- 06:00 למחרת.

יש לציין בנסיבות המקרה את התקופה שבה חלה לגבי הנוהג החדש הצעיר. חובת המלווה הרשומה בהיתר הנהיגה.

להבדיל מנהג חדש, חובת הליווי אינה חלה על נהג חדש הנוהג באופנוע, בטרקטור, בטרקטור משא ובמכונה ניידת.

בשני השלבים, בוקר או לילה, נסיעה ללא מלווה תגרור בגינה הזמנה לדין.

מי יכול לשמש מלווה

אדם שיושב במושב שלצד הנהג הצעיר החדש והינו:

– בעל רישיון נהיגה בר תוקף לאותו סוג רכב לפחות 5 שנים וגילו 24 שנים ומעלה, או

– הוא בעל רישיון להוראת נהיגה בר תוקף לאותו סוג רכב, אף אם טרם מלאו לו 24 שנים, או

– בעל רישיון נהיגה בר תוקף לאותו סוג רכב לפחות 3 שנים וגילו לפחות 30 שנים.

שלט נהג חדש

את השלט יש להציג בשמשה האחורית בחלקה התחתון-שלט "נהג חדש" ברכב פרטי וברכב אחוד שמשקלו עד 3.5 טון. השלט נועד ליידע נהגים אחרים כי לפניהם נהג חסר ניסיון, כדי שיגלו כלפיו זהירות וסבלנות יתרה. נהיגה ללא שלט היא עבירה, וכך גם נהיגה עם שלט "נהג חדש" למי שאינו כזה.

נהג חדש צעיר שטרם מלאו לו 21 שנים שהסיע יותר משני נוסעים ללא מלווה כדין

על פי סעיף 12א2 לפקודת התעבורה נהג חדש אשר טרם מלאו לו 21 שנים והסיע יותר משני נוסעים ובמושב הקדמי ללא מלווה, צפוי להזמנה לדין ו-8 נקודות חובה במשרד הרישוי.

נהג חדש ללא תווית או עם תווית שאינה נראית לנהג שמאחוריו

במידה והנך נהג חדש, כאמור בסעיף 12א לפקודת התעבורה ונהגת ברכב פרטי או מסחרי אחוד עד 3,500 ק"ג כשעל השמשה האחורית של הרכב לא הוצמדה תווית "נהג חדש" או הוצמדה תווית "נהג חדש" אולם היא לא נראית לנהג מאחוריך, בניגוד לתקנה 9א(א) לתקנות התעבורה הנך צפוי לברירת משפט על סך 250 ₪ ללא נקודות חובה.

ענישה

החוק קובע כי נהג חדש המסיע יותר מהמותר או נוסע ללא מלווה צפוי לפסילת מינימום של שלושה חודשים וזאת לצד רכיבי ענישה נוספים כמו פסילה על תנאי וקנס. חשוב לדעת כי נהג חדש שמקבל למעלה משלושה חודשי פסילה צפוי בתום תקופת הפסילה לעבור מבחן עיוני(תיאוריה), מבחן מעשי(טסט) וצפוי להיות נהג חדש לתקופה של שנתיים נוספות.

עורך דין תעבורה

נהגים חדשים הינם בעלי ניסיון מועט בכביש ולכן תכלית החוק הינה לרכוש עבורם ניסיון על ידי הושבת מלווה לצדם ולשמור על ביטחונם וביטחון המשתמשים בדרך. על אף זאת נהג חדש שביצע עבירות תנועה צפוי ליחס נוקשה ומחמיר במיוחד מצד גורמי התביעה ובית המשפט לאור וותק הנהיגה הקצר וחוסר הניסיון במעשיו בכביש. לכן, חשוב ואף הכרחי להיוועץ ולהסתייע בעורך דין תעבורה הבקיא ברזי דיני התעבורה ובעבירות של נהגים חדשים.

משרדנו מתמחה בייצוג בעברות תעבורה בכלל ובעבירות של נהג חדש ללא מלווה בפרט. במשרדנו תזכו למענה איכותי, מקצועי ומהיר 24/7.

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות עם עו"ד לתעבורה המתמחה בייצוג בעבירות נהג חדש, אל תהסס והתקשר 072-3319414 או השאר פרטיך בדף יצירת קשר ונציגנו יחזרו אליך בהקדם.

במקרים דחופים ניתן לפנות ישירות לעו"ד חזי כהן בנייד: 050-9920250