מטען חורג לאורך או לרוחב

מטען חורג לאורך או לרוחב

עבירת נהיגה עם מטען חורג לאורך או לרוחב קבועה בתקנה 85(א)-85(ג) לתקנות התעבורה והענישה בצידה הינה נגזרת של רמת הסיכון ואופן החריגה של המטען ברכב המוביל. מדובר בעבירה שתכליתה להבטיח בטיחותם של שאר משתמשי הדרך. לאחרונה אנו עדים להחמרה משמעותית באכיפה כלפי עבירה של נהיגה עם מטען חורג ברכב, בייחוד נגד רכבים מסחריים ומשאיות. מהי ההבחנה בין העבירות ? מה העונש בצד כל עבירה? כל הפרטים בהמשך

מהו רוחב המטען המותר להובלה

החוק קובע כי אסור:
א. לנהוג ברכב ולהוביל ללא היתר מטען החורג מהחלק הקדמי ביותר או האחורי ביותר של הרכב למעלה ממטר אחד.
ב. לנהוג ברכב ולהוביל ללא היתר מטען החורג עד מטר אחד מהחלק הקדמי ביותר או האחורי ביותר של הרכב וזאת כשהמטען אינו יחידה אחת והוא מחולק על פני משטח הרכב.
ג. לנהוג ברכב ולהוביל ללא היתר מטען החורג מהדופן השמאלית או הימנית או מהדפנות הצדדיות או מהרוחב הכולל של הרכב.
ד. לנהוג ברכב ולהוביל ללא היתר מטען החורג מהצד השמאלי או הצד הימני או משני הצדדים של קרקעית הרכב.
ה. לנהוג ברכב ולהוביל מטען שאורכו של הרכב יחד עם המטען החורג עלה על 20 מטר מבלי  שהתקבל לכך היתר מקצין משטרה או שקיימת חריגה מתנאי ההיתר שהתקבל מקצין המשטרה.
ו. לנהוג רכב במשקל 15 טון ומעלה ולהוביל מטען הרחב מ 3.4 מ' שרוחבו חורג מההיתר שניתן מאת קצין משטרה.

הובלת מטען החורג מהחלק הקדמי ביותר או האחורי ביותר של הרכב למעלה מ- 1 מטר 

עבירה זו קבועה בתקנה 85 לתקנות התעבורה, העבירה מתקיימת כאשר נהג נוסע ברכב שהמטען בו חורג ביותר ממטר אחד מחלקו הקדמי או חלקו האחורי של הרכב.
הסנקציה הקבועה בחוק בצד עבירה זו היא ברירת משפט בסך 250 ₪ ללא נקודות חובה.
הובלת מטען  החורג עד מטר אחד מהחלק הקדמי ביותר או האחורי ביותר של הרכב והמטען אינו יחידה אחת והוא מחולק על פני משטח הרכב
עבירה זו קבועה בתקנה 85 לתקנות התעבורה, העבירה מתקיימת כאשר נהג נוסע ברכב שהמטען בו חורג עד מטר אחד אולם המטען אינו יחידה אחת.
הסנקציה הקבועה בחוק בצד עבירה זו היא ברירת משפט בסך 250 ₪ ללא נקודות חובה.

הובלת מטעןהחורג מהדופן השמאלית או הימנית או מהדפנות הצדדיות  או מהרוחב הכולל של הרכב 

עבירה זו קבועה בתקנה 85 לתקנות התעבורה, העבירה מתקיימת כאשר נהג נוסע ברכב שהמטען בו חורג מדפנות הרכב.
הסנקציה הקבועה בחוק בצד עבירה זו היא ברירת משפט בסך 250 ₪ ללא נקודות חובה.

הובלת מטען החורג מהצד השמאלי או הצד הימני או משני הצדדים של קרקעית הרכב   

עבירה זו קבועה בתקנה 85 לתקנות התעבורה, העבירה מתקיימת כאשר נהג נוסע ברכב כשהמטען החורג מהצד השמאלי או הצד הימני או משני הצדדים של קרקעית הרכב.
הסנקציה הקבועה בחוק בצד עבירה זו היא ברירת משפט בסך 250 ₪ ללא נקודות חובה.

הובלת מטען שאורכו של הרכב יחד עם המטען החורג עלה על 20 מטר מבלי שהתקבל לכך היתר מקצין משטרה או שקיימת חריגה מתנאי ההיתר שהתקבל מקצין המשטרה

עבירה זו קבועה בתקנה 85 לתקנות התעבורה, העבירה מתקיימת כאשר נהג נוסע ברכב שאורכו של הרכב יחד עם המטען החורג עלה על 20 מטר מבלי שהתקבל לכך היתר מקצין משטרה או שקיימת חריגה מתנאי ההיתר שהתקבל לכך מאת קצין המשטרה.
הסנקציה הקבועה בחוק בצד עבירה זו היא ברירת משפט בסך 500 ₪ ללא נקודות חובה.

הובלת ברכב במשקל 15 טון ומעלה מטען הרחב מ 3.4 מ' שרוחבו חורג מההיתר שניתן לכך מקצין משטרה

עבירה זו קבועה בתקנה 85 לתקנות התעבורה, העבירה מתקיימת כאשר נהג מוביל ברכב במשקל 15 טון ומעלה מטען הרחב מ 3.4 מ' שרוחבו חורג מההיתר שניתן לכך מקצין משטרה.
הסנקציה הקבועה בחוק בצד עבירה זו היא הזמנה לבית משפט ללא נקודות חובה.

ענישה

רוב העבירות הקשורות בהובלת מטען החורג ברוחב נושאות בצידן ברירת משפט על סך 250 ₪ ללא נקודות חובה. בעבירה שלהובלת מטען ברכב במשקל 15 טון ומעלה כאשר המטען רחב מ 3.4 מ' באופן החורג מההיתר שניתן לכך מאת מקצין משטרה קבע המחוקק שמדובר בעבירה מסוג הזמנה לדין לבית המשפט לתעבורה. חשוב לדעת כי לבית המשפט לתעבורה יש סמכות ענישה רחבה ביותר הכוללת רכיבי ענישה מסוג מאסר, מאסר על תנאי, פסילה, פסילה על תנאי, חתימה על התחייבות כספית וכן הטלת קנסות כספיים. רכיבי הענישה נגזרים לרוב מעברו התעבורתי של הנהג, וכן מרמת הסיכון שגרם הנהג בעבירה שביצע.

עו"ד תעבורה

לאור ההבחנה המשמעותית והחשובה שבין העבירות השונות וכן לאור פער הענישה המשמעותי שקיים, חשוב ואף הכרחי להיוועץ ולהסתייע בעו"ד תעבורה הבקיא ברזי דיני התעבורה, שכן בעבירות מסוימות מבקשת התביעה עונשי פסילה משמעותיים שיש בהן להשפיע באופן ישיר על פרנסתו ואיכות חייו של הנאשם בעיקר שעסקינן בנהגים שרישיון הנהיגה הוא מטה לחמם.

משרדנו מתמחה בייצוג בעברות תעבורה בכלל ובעבירת מטען חורג לאורך או לרוחב בפרט. במשרדנו תזכו למענה איכותי, מקצועי ומהיר 24/7.

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות עם עו"ד לתעבורה המתמחה בייצוג בעבירות מטען חורג, אל תהסס והתקשר 072-3319414 או השאר פרטיך בדף יצירת קשר ונציגנו יחזרו אליך בהקדם.
 במקרים דחופים ניתן לפנות ישירות לעו"ד חזי כהן בנייד: 050-9920250