מחיקת רישום פלילי

לצפיה בדוגמא להצלחת המשרד במחיקת רישום פלילי לחץ כאן

רישום פלילי נקי הינו לעיתים תנאי סף לחברות במוסדות יוקרתיים או תנאי קבלה לתחומי עיסוק נחשקים.לעיתים אפילו חקירה סתמית במשטרה שמתבררת לבסוף כלא קשורה אלינו עלולה להסתיים בתיעוד אשר יש בו להשפיע על עתידנו החברתי והמקצועי ובלא מעט מקרים על תדמיתנו האישית. במאמר הבא אסקור מה ניתן לעשות כנגד מכלול המצבים.

מהו רישום פלילי?

רישום פלילי הינו פלט המונפק ממחשב המשטרה ובו יש תיעוד לעברו הפלילי של האזרח.
ברישום הפלילי ישנו ביטוי לשלושה תחומים עיקריים:

  1. הרשעות- ישנו תיעוד לתיקים בהם הורשע אדם בבית משפט וכן קיים תיעוד לעונשים שקיבל כמו מאסר בפועל, מאסר על תנאי, שירות לתועלת הציבור, קנס, פיצוי וכו'.
  2. תיקים סגורים- ישנו תיעוד לחקירות שהתבצעו כנגד אדם וכן את עילת הסגירה שלהן. במדינת ישראל קיימות שלוש עילות סגירה לתיק:א.חוסר ראיות- מדובר למעשה בעילה לפיה התיק נסגר כי לא נאספו די ראיות בכדי להגיש כתב אישום כנגד חשוד בעבירה.
    ב.היעדר עניין לציבור- מדובר בעילה לפיה למרות שקיימות ראיות, הוחלט משיקולים מערכתיים כלליים שאין עניין להעמיד את החשוד לדין.
    ג.חוסר אשמה- מדובר בעילת סגירה לפיה נמצא לחשוד אין יד ורגל בעבירה שהוא נחקר בגינה, מה שמוביל הלכה למעשה למחיקת הרישום הפלילי בעניינו.
  3. מב"ד(מצריך בירור דין)- מדובר בתיעוד לתיקים המצויים עדיין בחקירה ואין עדיין החלטה מה יעלה בגורלם.

תקופת התיישנות ותקופת מחיקה

המחוקק קבע קריטריונים למחיקה והתיישנות של הרשעות וזאת מתוך הבנה שאנשים משתנים ויש לתת לאדם שחטא הזדמנות שניה למרות שהורשע בדין.
חוק המרשם הפלילי ותקנת השבים קובע קריטריונים להתיישנות ומחיקת הרשעות פליליות.
תקופת ההתיישנות והמחיקה תלויה לרוב בשאלה אם מדובר בבגיר או קטין וכן בעונש שהוטל בגזר הדין.
לעניין תיקים סגורים, יש לשים לב כי תיקים בהם אדם לא הורשע בדין גורמים לכך שרישומו נשאר שריר ועומד ולא נמחק מגיליון הרישום הפלילי אף פעם, עובדה היכולה לעמוד לו לרועץ עת ירצה להתקבל למוסדות יוקרתיים או תחומי עיסוק הדורשים גיליון פלילי נקי.

האם ניתן למחוק הרשעה בטרם התקופה הקבועה בחוק

התשובה היא בהחלט כן, לגבי הרשעה פלילית ניתן לפנות בבקשת חנינה לנשיא המדינה למחוק את הרישום הפלילי. לעומת זאת, בתיקים סגורים ניתן לפנות בבקשה לשינוי עילת סגירה בה למעשה מבקשים ממשטרת ישראל לשנות את עילת הסגירה של התיק מחוסר ראיות או לחלופין היעדר עניין לציבור לעילה של חוסר אשמה בה הרישום נמחק מפלט הרישום הפלילי.

עורך דין פלילי למחיקת רישום פלילי

לאור העובדה שרישום פלילי משפיע על חיינו ועתידנו התעסוקתי משרדנו עוסק חדשות לבקרים ללא לאות לניקוי גיליונם הפלילי של לקוחותיו. משרדנו נחל הצלחות רבות בתחום הגשת בקשות חנינה ובקשות למחיקת רישום פלילי עובדה אשר הובילה אנשים להתקבל למוסדות יוקרתיים ועבודות נחשקות.

במשרדנו תזכו למענה איכותי, מקצועי ומהיר 24/7.

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות עם עו"ד פלילי המתמחה במחיקת רישום פלילי,
אל תהסס והתקשר 072-3319414 או השאר פרטיך בדף יצירת קשר ונציגנו יחזרו אליך בהקדם.
במקרים דחופים ניתן להתקשר לטלפון 050-9920250