מהירות מופרזת? כך תתנהל בתבונה

נהיגה במהירות מופרזת

נהיגה במהירות מופרזת

בשנים האחרונות ישנה אכיפה מאסיבית ומשמעותית מצד משטרת ישראל לגילוי נהגים שנוהגים במהירות מופרזת וזאת מתוך הבנה כי מהירות מופרזת מהווה גורם המחמיר משמעותית את תוצאות הפגיעה בגוף בזמן התרחשות תאונת דרכים. למעשה ל נהיגה למעלה מהמהירות המותרת באותו קטע כביש מהווה עבירת מהירות מופרזת כאשר חומרת העבירה נמדדת עפ"י מידת החריגה מהמהירות המותרת וכן בשאלה האם מדובר בדרך עירונית או בינעירונית/מהירה.

מהי מהירות מותרת

במדינת ישראל ישנה חלוקה לשלושה סוגי דרכים:

  1. דרך עירונית- בדרך זו, מהירות הנסיעה המקסימלית הינה 50 קמ"ש, אולם ישנם מצבים בהם מוצב תמרור המורה על מהירות נסיעה אחרת ואז יש ליסוע עד גובה מהירות הנסיעה המצוין בתמרור.
  2. דרך בינעירונית- בדרך זו, אם יש גדר הפרדה בכביש, מהירות הנסיעה המקסימלית הינה 90 קמ"ש. אולם ישנם דרכים בינעירוניות בהן אין גדר הפרדה ואז המהירות המקסימלית בקטע דרך זה הינה 80 קמ"ש.
  3. דרך מהירה- בדרך זו, מהירות הנסיעה המקסימלית הינה 110 קמ"ש, אולם ישנם מצבים בהם מוצב תמרור המורה על מהירות נסיעה אחרת ואז יש ליסוע על-פי הוראת התמרור.

ענישה במהירות מופרזת

חומרת הענישה בעבירה של מהירות מופרזת מותאמת לחומרת העבירה. לכן, ככל שמהירות הנסיעה מעל המהירות המותרת במקום גבוהה יותר, העונש הצפוי לנהג עתיד להיות חמור יותר.
מדרג הענישה בעבירות מהירות מופרזת הוא:

בדרך עירונית:

  1. כאשר מהירות הנסיעה היא עד 20 קמ"ש- ברירת משפט על סך 250 ₪(ללא נקודות חובה).
  2. כאשר מהירות הנסיעה היא בין 21-30 קמ"ש- ברירת משפט על סך 750 ₪(8 נקודות חובה).
  3. כאשר מהירות הנסיעה היא בין 31-40 קמ"ש- ברירת משפט על סך 1500 ₪(10 נקודות חובה).
  4. כאשר מהירות הנסיעה היא מ 41 קמ"ש ומעלה- הזמנה לדין (10 נקודות חובה).

בדרך בינעירונית/מהירה:

  1. כאשר מהירות הנסיעה היא עד 25 קמ"ש- ברירת משפט על סך 250 ₪(ללא נקודות חובה).
  2. כאשר מהירות הנסיעה היא בין 26-40 קמ"ש- ברירת משפט על סך 750 ₪(8 נקודות חובה).
  3. כאשר מהירות הנסיעה היא בין 41-50 קמ"ש- ברירת משפט על סך 1500 ₪(10 נקודות חובה).
  4. כאשר מהירות הנסיעה היא מ 51 קמ"ש ומעלה- הזמנה לדין (10 נקודות חובה).

קיבלתי הזמנה לדין, מה מחכה לי בהמשך?

במידה וקיבלת הזמנה לדין בעבירת מהירות מופרזת תחילה תוזמן לשימוע בפני קצין משטרה שישקול האם לפסול לך את רישיון הנהיגה למשך 30 ימים. שאלת פסילת רישיון הנהיגה אינה משפיעה ואינה גורעת מהעובדה שעליך להתמודד עם השלכות עבירת המהירות מופרזת בפני בית המשפט!! אך הנה כמה דברים שכדאי לדעת לפני שניגשים לשימוע בפני קצין המשטרה.

פסילה מנהלית בפני קצין משטרה

לקצין משטרה סמכות מוקנית בחוק לפסול את רישיונו של מי שנהג לכאורה במהירות 41 קמ"ש ומעלה בדרך עירונית. וכן של מי שנהג במהירות העולה על 51 קמ"ש ומעלה בדרך בינעירונית/מהירה.
הפסילה הינה למשך 30 ימים בכפוף להליך שימוע, במסגרתו הנהג יכול להעלות את דבריו וטענותיו בפני הקצין שמקבל את ההחלטה. לנהג יש זכות לבוא להליך השימוע מלווה בעורך דין תעבורה והעלאת טיעונים נכונים ועניינים בפני קצין המשטרה בהליך השימוע הינם צעד משמעותי ומשפיע על החלטת קצין המשטרה אם לפסול את הנהג למשך 30 יום וכן על ההליך המשפטי שעתיד להתנהל בפני בית המשפט לתעבורה. על החלטת קצין המשטרה להשית פסילה מנהלית על אדם פסילה מנהלית ניתן להגיש ערר לבית משפט לתעבורה שבסמכותו להתערב בהחלטת הקצין, לקצר את הפסילה ובמצבים מסוימים אף לבטלה לחלוטין.

בית משפט לתעבורה

קיבלת הזמנה לבית משפט לתעבורה? בתחילת ההליך המשפטי ישנה אפשרות לבוא במשא ומתן עם התביעה המשטרתית. אם הצדדים הגיעו להסכמות, ההסכמות יוצגו לאישור בית המשפט לתעבורה. באם הצדדים לא הצליחו להגיע להסכמות, הליך ההכרעה בנקודת המחלוקת יעבור לפתחו של בית המשפט לתעבורה. ראשית על בית המשפט להכריע אם ביצעת את העבירה שהמשטרה מייחסת לך בכתב האישום שהוגש נגדך או לא. אם בית המשפט יקבע שא ביצעת כל עבירה הוא יזכה אותך ובכך הסתיים ההליך המשפטי. אם בית המשפט יקבע שאכן ביצעת את העבירה שיוחסה לך או לחילופין עבירה אחרת, על בית המשפט לקבוע מה תהיה הענישה בגין אותה עבירה שנקבע שביצעת. הענישה היא נגזרת מגובה החריגה מהמהירות המותרת תוך התייחסות לוותק שנות הנהיגה של הנהג ולעברו התעבורתי. לרוב הענישה כוללת רכיבים של פסילה בפועל, פסילה על תנאי וקנס. אך חשוב לדעת שישנן עבירות מהירות היכולות לגרור אף ענישה של מאסר בפועל וזאת שמדובר במהירויות גבוהות במיוחד!!

קיבלתי דו"ח על מהירות מופרזת, כדאי לשלם?

במידה וקיבלת משוטר דו"ח על מהירות מופרזת כדאי שתדע שמלבד הקנס הכספי קיימות 8 נקודות חובה במשרד הרישוי בקנס של 750 ₪ ו-10 נקודות חובה במשרד הרישוי בקנס של 1500 ₪ (וגם בהזמנה לדין).
צבירת נקודות חובה במשרד הרישוי עלולות לגרור אמצעי תיקון מכבידים הכוללים פסילות רישיון נהיגה לתקופה של 3 ו-9 חודשים, מעבר מבחן עיוני(תיאוריה), מבחן מעשי(טסט), מבדקים במכון הרפואי לבטיחות בדרכים, מעבר קורס נהיגה נכונה בסיסי ומעבר של קורס נהיגה נכונה מתקדם, הכל כתנאי לקבלה או חידוש של רישיון הנהיגה. פניה באמצעות עורך דין תעבורה יכולה לעזור לך בכך שבבחינה מקצועית של דו"ח ניתן לפעול בכדי להמיר את הדו"ח לעבירה אחרת ללא נקודות או לחילופין לבטלו בכלל.

עורך דין לתעבורה

פניה לעורך דין תעבורה מאפשרת בחינת מצב משפטי טוב ומדויק יותר לנהג. שכן, רק מי שבקיא ברזי המקצוע יכול לבחון בצורה מקצועית ויסודית את תקינות הפעלת מכשיר מדידת המהירות, שכן מכשיר שהופעל שלא כראוי יכול להוות עובדה מספקת כשלעצמה לזיכוי הנהג.
בנוסף, בדיקה מדוקדקת של הראיות ומציאת כשלים ראייתיים, יכולה להוביל לזיכוי או לחלופין להסדר מקל לנהג, הסדר אשר יחסוך לנהג בסופו של יום פסילת רישיון נהיגה, פסילה על תנאי לתקופה ארוכה, קנס כספי מכביד, אך חשוב מכך, יצמצם ולעיתים אף ימנע לחלוטין צבירת נקודות חובה לחובת הנהג.

עו"ד חזי כהן

משרדנו צבר ניסיון רב בהתמודדות עם עבירות מהירות מופרזת.
משרדנו זוקף לזכותו זיכויים והצלחות משמעותיות בתחום עבירות נהיגה במהירות מופרזת.
הניסיון מוכיח שפניה מוקדמת לעורך דין תעבורה מאפשרת בחינה מעמיקה של חומר הראיות, עריכת בחינת מצב מוקדמת ומושכלת ואף מובילה לתוצאה טובה ומקלה עבור הנהג.
משרדנו חרט על דגלו מתן שירות מקצועי, מהיר ואדיב ללא פשרות, עד למיצוי התוצאה הטובה ביותר עבור הלקוח.

משרדנו מתמחה בייצוג בעברות נהיגה במהירות מופרזת. במשרדנו תזכו למענה איכותי, מקצועי ומהיר 24/7
לייעוץ ראשוני ללא התחייבות עם עו"ד תעבורה המתמחה בעברות נהיגה במהירות מופרזת, אל תהסס
והתקשר 072-3319414 או השאר פרטיך בדף יצירת קשר ונציגנו יחזרו אליך בהקדם.

במקרים דחופים ניתן לפנות ישירות לעו"ד חזי כהן בנייד: 050-9920250