הלגליזציה בקנאביס ועבירת נהיגה בשכרות בנסיבות סמים-עורך דין תעבורה

לגליזציה בקנאביס ועבירת נהיגה

רבות מדובר בעת האחרונה סביב סוגיית הלגליזציה של הקנאביס, עובדה הנותנת תחושה שקרית ומסוכנת לפיה רשויות האכיפה לא אוכפים עבירות הנוגעות בכל הקשור לשימוש עצמי בסם הקנאביס. חשוב לדעת שהמצב לא כך!! בכל הקשור לדיני תעבורה המשטרה מגישה כתבי אישום בגין נהיגה בשכרות לבתי המשפט לתעבורה כאשר נמצאים בגופו של נהג סם ו/או חומרי חילוף של סם אף אם מדובר בקנאביס. נהג שיורשע בעבירה של נהיגה בשכרות צפוי למינימום שנתיים פסילת רישיון נהיגה וזאת לצד ענישה נלווית

מהי נהיגה בשכרות בנסיבות סמים?

החוק קובע שנהג שמצוי בגופו סם או תוצר חילוף של סם נחשב כמי שנוהג בשכרות.

כיצד מאתרים סמים בגופו של נהג?

בכדי למצוא סם או תוצר חילוף של סם בגופו של נהג המשטרה משתמשת בבדיקת דם או בבדיקת שתן שנשלחת למעבדה הטוקסיקולוגית שתפקידה בין השאר למצוא סם או חומרי חילוף של סם בדגימת הנהג הנבדק.

מה צפוי לי אם אני אורשע בנהיגה בשכרות בנסיבות סמים?

במידה ובית המשפט מרשיע נהג בנהיגה בשכרות בנסיבות סמים, בית המשפט מחויב לתת פסילה מינימאלית של שנתיים וזאת לצד רכיבי ענישה נוספים. במידה ומדובר בנהג שזו לא הרשעתו הראשונה בעבירות השכרות לסוגיהן, הוא מצוי בסיכון משמעותי אף לרכיב מאסר בפועל או בדרך של עבודות שירות. לבית המשפט ישנה סמכות לחרוג לקולא מפסילת המינימום, אולם זה יעשה רק בנסיבות חריגות ומנימוקים מיוחדים שירשמו.

המכון הרפואי לבטיחות בדרכים

ברגע שנהג נבדק במשטרה ומתקבלת אינדיקציה להימצאות סם בשתן, המשטרה בחלק מהמקרים שולחת דיווח למכון הרפואי לבטיחות בדרכים. בנוסף, במידה ונהג מורשע בעבירת שכרות כלשהי ומקבל פסילה העולה על שנה, כשהוא יבוא לחדש את רישיון הנהיגה, משרד הרישוי ידרוש ממנו לעבור מבחן עיוני(תאוריה) ומבחן מעשי(טסט) וכן לעבור בדיקות במכון הרפואי לבטיחות בדרכים(מרב"ד) לבחינת המשך כשירותו לנהיגה. חשוב לדעת כי המכון הרפואי לבטיחות בדרכים הוא גוף מקצועי המספק חוות דעת למשרד הרישוי בדבר כשירות נהגים לנהוג, ולכן במידה והמכון מגיע למסקנה כי קימת בעיה עם המשך נהיגתו של נהג מסוים מכל סיבה שהיא, המשמעות היא שמשרד הרישוי לא יאפשר לאותו נהג לחדש רישיון נהיגה.

עורך דין תעבורה

לאור הענישה שקיימת בעבירת נהיגה בשכרות בנסיבות סמים וכן לאור הצעדים הפוגעניים שעלולים להינקט כנגד נהג שיורשע בעבירה זו, חשוב ואף הכרחי להיוועץ ולהסתייע בעורך דין תעבורה הבקיא ברזי דיני התעבורה, שכן ענישה בעבירת נהיגה בשכרות בנסיבות סמים גוררת בצידה עונשים משמעותיים ופסילות ארוכות במיוחד שיש בהן להשפיע באופן ישיר על פרנסתו ואיכות חייו של הנאשם.

משרדנו מתמחה בייצוג בעברות תעבורה בכלל ובעבירת נהיגה בשכרות בנסיבות סמים בפרט. במשרדנו תזכו למענה איכותי, מקצועי ומהיר 24/7.

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות עם עורך דין תעבורה המתמחה בייצוג בעבירת נהיגה בשכרות בנסיבות סמים, אל תהסס והתקשר 072-3319414 או השאר פרטיך בדף יצירת קשר ונציגנו יחזרו אליך בהקדם.
במקרים דחופים ניתן לפנות ישירות לעו"ד חזי כהן בנייד: 050-9920250