You are currently viewing אי ציות להוראות שוטר
עו"ד תעבודה שאלות מקצועיות

אי ציות להוראות שוטר

בשנים האחרונות אנו עדים לתופעה רחבה לפיה נהגים מנסים לחמוק משוטר המבקש מהם לעצור בצד, מדובר בעבירה מהחמורות בדיני תעבורה, עבירה שיש בה להעיד על זילות כלפי גורמי אכיפת החוק ומשכך אנו עדים להחמרת ענישה משמעותית של בתי המשפט כלפי עבירה של אי ציות להוראות שוטר

מה אי ציות להוראות שוטר?

תקנה 23 ותקנה 24 לתקנות התעבורה קובעות דלהלן:

עובר דרך חייב לציית ל-

  1. הוראות שנותן שוטר במדים, שוטר שהזדהה בתעודת מינוי, או אדם הנמנה עם הג"א כשהוא בתפקיד רשמי בפועל מטעם משטרת ישראל ובמדים, או שיש עליו סימן זיהוי חיצוני בולט אחר שאושר, או שוטר צבאי במדים או פקח עירוני במדים שהוא עובד רשות מקומית שהוסמך בידי מפקד מחוז או ראש אגף התנועה במשטרת ישראל לאחר שקיבל הכשרה מתאימה.
  2. להוראות שנותן עובד במדים של רשות תימרור מקומית או מטעמה, שהוסמך לכך בידי מפקד מחוז או ראש אגף התנועה במשטרת ישראל לאחר שקיבל הכשרה מתאימה, לצורך הכוונת התנועה במקום שבו מבצעת רשות התימרור המקומית עבודת סלילה או אחזקה של כביש המצוי בתחומה.
  3. לאותות הניתנים על ידי שוטר במדים או על ידי שוטר צבאי במדים, או על ידי פקח עירוני, או על ידי עובד חברת נתיבי ישראל בע"מ או על ידי עובד נת"א במדים.
  4. הציות כאמור חובה הוא אף אם ההוראה או האות הם בניגוד לתקנות או בניגוד לתמרורים או להוראות כלליות אחרות בענין סדרי תנועה שניתנו על ידי כל רשות מוסמכת לכך.
  5. תמרור נייד שהוצב בדרך על ידי שוטר יראוהו כתמרור שהוצב כדין.
  6. האות "התקדם" יינתן בהושטת זרוע או שתיהן במקביל לכיוון התנועה כשכף היד פתוחה, או על ידי אור לבן בזמן תאורה.
  7. האות "עמוד" יינתן בהרמת היד כשכף היד פתוחה לכיוון התנועה, או על ידי סימון באור אדום בזמן תאורה; האות "עמוד" יכול להינתן גם בהרמת היד או הידיים אפקית לצדדים כשכף היד פתוחה לכיוון התנועה; על הנוהגים ברכב, הבאים מהכיוון שאליו מופנית היד או מהכיוון שאליו מופנה גבו של השוטר או של הפקח העירוני, לעצור את רכבם.
  8. האות שיינתן על ידי שוטר או על ידי פקח עירוני, יחייב גם אם ניתן בצורה לא מדוייקת, ובלבד שלא היה ספק סביר לגבי משמעות האות.

מדיניות משפטית

אי ציות להוראות שוטר הינה התנהגות שבית המשפט רואה בחומרה רבה ביותר. בעיקר משום שיש בה הפגנת זלזול בוטה ברשויות אכיפת החוק.

ענישה

נאשם שהורשע בבית המשפט בכך שלא ציית להוראות שוטר עלול לשאת בענישה הכוללת עד שנתיים מאסר, פסילה בפועל, פסילה על תנאי, מאסר על תנאי, התחייבות כספית וקנס.

עורך דין לתעבורה

עורך דין לתעבורה מסייע לנהג הנאשם בפני בית המשפט לתעבורה להימנע מהרשעה חמורה בעבירת אי ציות להוראות שוטר או לחלופין לצמצם את הענישה למינימום האפשרי תוך שימת דגש להימנע מרכיב של מאסר ורכיבי ענישה מכבידים אחרים כגון פסילה בפועל, מאסר על תנאי וקנס משמעותי. יש לזכור שמדובר בעבירה מהחמורות שבעבירות התעבורה, לפיכך, במידה ונהג מקבל הזמנה לדין לבית משפט לתעבורה בעבירת אי ציות להוראת שוטר יש להיוועץ באופן מיידי עם עו"ד לתעבורה.

 עו"ד חזי כהן

עו"ד חזי כהן מתמחה בייצוג בעבירת אי ציות להוראות שוטר.

הניסיון מוכיח שפניה מוקדמת לעורך דין תעבורה מאפשרת בחינה מעמיקה של חומר הראיות, עריכת בחינת מצב מוקדמת ומושכלת ואף מובילה לתוצאה טובה ומקלה עבור הנאשם.

משרדנו מתמחה בייצוג בעברות תעבורה בכלל ובעבירת אי ציות להוראות שוטר בפרט.

במשרדנו תזכו למענה איכותי, מקצועי ומהיר 24/7.

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות עם עו"ד לתעבורה המתמחה בייצוג בעבירות אי ציות להוראות שוטר, אל תהסס והתקשר 072-3319414 או השאר פרטיך בדף יצירת קשר ונציגנו יחזרו אליך בהקדם.

במקרים דחופים ניתן לפנות ישירות לעו"ד חזי כהן בנייד: 050-9920250