אי עצירה לפני מפגש מסילת ברזל

אי עצירה לפני מפגש מסילת ברזל

עבירת אי עצירה לפני מפגש ברזל מעוגנת בתקנות התעבורה ומתחלקת למספר דרגות חומרה הנמדדות לפי רמת הסיכון הנשקפת לנהג ו/או למשתמשי הדרך כתוצאה מביצוע העבירה. מדובר בעבירה שתכליתה להבטיח את בטיחותם של המשתמשים בכביש. לאחרונה אנו עדים להחמרה משמעותית הן באכיפה משטרתית והן בענישה של בתי המשפט בכל הנוגע לעבירת אי עצירה לפני מפגש ברזל. מהי ההבחנה בין העבירות השונות וכיצד ניתן להתמודד עימן? כל הפרטים בהמשך.

אי עצירה לפני המסילה בהינתן אור אזהרה

עבירה זו קבועה בתקנה 65(א)(1) לתקנות התעבורה, העבירה מתקיימת כאשר נהג נוסע ברכב  ולא עוצר את רכבו לפני מסילת ברזל ו/או המשיך בנסיעה לאחר שעצר בזמן שהמחסום לפני מפגש הרכבת חוסם את הדרך או חלק ממנה ו/או נע לקראת חסימה ו/או פתיחת הדרך. הסנקציה הקבועה בחוק בצד עבירה זו היא הזמנה למשפט, הזמנה לשימוע בפני קצין משטרה לצורך בחינת אפשרות פסילת הרישיון ל-30 ימים וכן 8 נקודות חובה.

אי עצירה לפני המפגש שהמחסום נע

עבירה זו קבועה בתקנה 65(א)(2) לתקנות התעבורה, העבירה מתקיימת כאשר נהג נוסע ברכב  ולא עוצר את רכבו לפני מסילת ברזל ו/או המשיך בנסיעה לאחר שעצר בזמן שניתן אות אזהרה על התקרבות רכבת בדגל ו/או בעדשה אדומה מהבהבת. הסנקציה הקבועה בחוק בצד עבירה זו היא הזמנה למשפט, הזמנה לשימוע בפני קצין משטרה לצורך בחינת אפשרות פסילת הרישיון והטלת צו איסור שימוש ברכב בו בוצעה העבירה ל-30 ימים וכן 8 נקודות חובה.

אי עצירה לפני המפגש בהתקרב רכבת 

עבירה זו קבועה בתקנה 65(א)(3) לתקנות התעבורה, העבירה מתקיימת כאשר נהג נוסע ברכב  ולא עוצר את רכבו לפני מסילת ברזל ו/או המשיך בנסיעה לאחר שעצר בזמן שרכבת מתקרבת נראית ו/או נשמעת ו/או משמיעה אות אזהרה. הסנקציה הקבועה בחוק בצד עבירה זו היא הזמנה למשפט, הזמנה לשימוע בפני קצין משטרה לצורך בחינת אפשרות פסילת הרישיון והטלת צו איסור שימוש ברכב בו בוצעה העבירה ל-30 ימים וכן 8 נקודות חובה.

אי עצירה לפני המפגש כשלידו תמרור "עצור" 

עבירה זו קבועה בתקנה 56(א)(2) לתקנות התעבורה, העבירה מתקיימת כאשר נהג נוסע ברכב  ולא עוצר את רכבו לפני מסילת ברזל שלפניו מוצב תמרור 302 המורה על עצירה.
הסנקציה הקבועה בחוק בצד עבירה זו היא הזמנה למשפט וכן 8 נקודות חובה.

כניסה למפגש מסילת ברזל כשאין אפשרות להמשיך בנסיעה 

עבירה זו קבועה בתקנה 65 לתקנות התעבורה, העבירה מתקיימת כאשר נהג נוסע ברכב ונכנס למפגש מסילת ברזל בלי שהיה ביכולתו לעבור ולהמשיך בנסיעה ללא הפרעה. הסנקציה הקבועה בחוק בצד עבירה זו היא ברירת משפט על סך 500 ש"ח וכן 6 נקודות חובה.

אי מילוי הוראות בעת עצירה במפגש-אוטובוס 

עבירה זו קבועה בתקנה 56 לתקנות התעבורה, העבירה מתקיימת כאשר נהג אוטובוס עוצר לפני מפגש מסילת ברזל לפי תמרור 302 ולא פותח דלת קדמית. הסנקציה הקבועה בחוק בצד עבירה זו היא ברירת משפט על סך 500 ש"ח וכן 0 נקודות חובה.
חצית מסילת ברזל ע"י אוטובוס אן רכב המסיע או מיועד להסיע 11 נוסעים ויותר כשהדרך למפגש אינה סלולה

עבירה זו קבועה בתקנה 57 לתקנות התעבורה, העבירה מתקיימת כאשר נהג אוטובוס ו/או רכב המסיע ו/או מיועד להסיע 11 נוסעים ויותר חצה מסילת ברזל בלא שהדרך אל המפגש היתה סלולה באספלט או בטון במרחק של 20 מטר לפחות מן הפס הקרוב אליך. הסנקציה הקבועה בחוק בצד עבירה זו היא ברירת משפט על סך 750 ש"ח וכן 4 נקודות חובה.

ענישה

רוב העבירות הקשורות בגרם סיכון בהתקרב למפגש מסילת ברזל הינן עבירות הנושאות בצידן הזמנה לדין. חשוב לדעת כי לבית המשפט לתעבורה יש סמכות ענישה רחבה ביותר הכוללת רכיבים מסוג מאסר, מאסר על תנאי, פסילה, פסילה על תנאי, חתימה על התחייבות כספית וכן הטלת קנסות כספיים. רכיבי הענישה נגזרים לרוב מעברו התעבורתי של הנהג, וכן מרמת הסיכון שגרם הנהג בעבירה שביצע.

עורך דין תעבורה

לאור ההבחנה המשמעותית והחשובה שבין העבירות השונות וכן לאור פער הענישה המשמעותי שקיים, חשוב ואף הכרחי להיוועץ ולהסתייע בעורך דין תעבורה הבקיא ברזי דיני התעבורה, שכן בעבירות הקשורות בגרם סיכון בעת התקרבות למפגש מסילת ברזל עותרת התביעה לעונשי פסילה משמעותיים שיש בהן להשפיע באופן ישיר על פרנסתו ואיכות חייו של הנאשם בעיקר שעסקינן בנהגים שרישיון הנהיגה הוא מטה לחמם.

משרדנו מתמחה בייצוג בעברות תעבורה בכלל ובעבירות הקשורות למפגש מסילת ברזל בפרט. במשרדנו תזכו למענה איכותי, מקצועי ומהיר 24/7.

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות עם עו"ד לתעבורה המתמחה בייצוג בעבירות סיכון במפגש מסילת ברזל, אל תהסס והתקשר 072-3319414 או השאר פרטיך בדף יצירת קשר ונציגנו יחזרו אליך בהקדם.
במקרים דחופים ניתן לפנות ישירות לעו"ד חזי כהן בנייד: 050-9920250