You are currently viewing אי מתן זכות קדימה – עורך דין תעבורה

אי מתן זכות קדימה – עורך דין תעבורה

עבירות אי מתן זכות קדימה תוך כדי נהיגה מעוגנות בתקנות התעבורה. מדובר בעבירות שתכליתה להבטיח בטיחותם של המשתמשים בדרך. לאחרונה אנו עדים להחמרה משמעותית הן באכיפה משטרתית והן בענישה של בתי המשפט בכל הנוגע לעבירות אי מתן זכות קדימה. במאמר הנ"ל נסביר מהן העבירות אי מתן זכות קדימה הן כלפי נהגים והן כלפי הולכי רגל, נסביר מהן החובות החלות על נהגים ומהן הסנקציות המשפטיות בגין עבירות אלו

חובה לאפשר להולך רגל לחצות במעבר חצייה בבטחה

תקנה 67 (א) קובעת כי נוהג רכב המתקרב למעבר חציה, והולכי רגל חוצים במעבר על הנהג לאפשר להם להשלים את החציה בבטחה ואם יש צורך בכך גם יעצור את רכבו לשם כך.

אי מתן זכות קדימה להולך רגל העומד על המדרכה

תקנה 67(א1) קובעת כי בהתקרבו של נהג למעבר חצייה עליו להאט את רכבו אם הולך רגל עומד על המדרכה, בסמוך למעבר החצייה ואם ניכר שבכוונתו של הולך הרגל לחצות את הכביש עליו לתת לו זכות קדימה ולאפשר לו את המעבר, אי מתן זכות קדימה להולך רגל העומד על המדרכה תגרור בגינה ברירת משפט על סך 250 ₪ ללא נקודות חובה.

אי עצירה לפני מעבר חציה כשרכב אחר עצר

תקנה 67(א2) קובעת חובה לעצור את הרכב במקרה והגיע לפני מעבר חצייה בנתיב אחר רכב שהאט את מכוניתו ועצר, אי עצירה לפני מעבר חציה כשרכב אחר עצר תגרור ברירת משפט על סך 250 ₪ ללא נקודות חובה.

אי מתן אפשרות להולכי רגל להשלים מעבר חציה בביטחה

אי מתן אפשרות להולכי רגל להשלים מעבר חציה בבטחה- נהגת ברכב, ובהתקרבך למעבר חציה, לא אשרת להולך רגל שחצה במעבר להשלים את החציה בבטחה, בניגוד לתקנה 67 (א) לתקנות התעבורה  תגרור בגינה ברירת משפט של 500 ₪ ו-8 נקודות חובה.

סיכון הולכי רגל שחצו במעבר חציה

סיכון הולכי רגל שחצו במעבר חציה- נהגת ברכב, ובהתקרבך למעבר חציה, לא אפשרת להולך רגל שחצה במעבר להשלים את החציה בבטחה, תוך קרבה מסוכנת של רכבך להולך הרגל וסיכונו, תגרור בגינה הזמנה לדין, 10 נקודות חובה וסמכות הטלת פסילה מנהלית ל-30 יום בידי קצין משטרה.

הפרעה להולך רגל בעת עליה על המדרכה או על שול הדרך

תקנה  64 (ב) (1) לתקנות התעבורה מתייחסת להפרעה להולך רגל בעת עליה על המדרכה או על שול הדרך- במידה ונהגת ברכב ויצאת מחצרים או מדרך גישה לבית, מתחנת דלק , מתחנת שירות, ממקום חנייה לכלי רכב, ממקום אחר שאינו דרך, ובעת שנכנסת לדרך לא האטת ולא אפשרת להולכי רגל לעבור בבטחה לפני שעלית על המדרכה או על שול הדרך תגרור עימה הזמנה לדין ו-6 נקודות חובה.

אי מתן זכות קדימה לרכב בעלייה

תקנה 46(ב) לתקנות התעבורה מתייחסת לאי מתן זכות קדימה לרכב בעלייה. לפי תקנה זאת במידה ונהגת ברכב בדרך תלולה, שאיננה רחבה במידה מספקת למעבר חופשי של שני כלי רכב מכיוונים נגדיים, ולא עצרת את רכבך כדי לתת זכות קדימה לרכב העולה, כאשר הנסיבות חייבו עצירתך תגרור ברירת משפט על סך 250 ₪ ללא נקודות חובה.

אי מתן זכות קדימה לרכב הבא מימין בצומת שלא הוצב בו תמרור

תקנה 64 (א) (1) לתקנות התעבורה מתייחסת לאי מתן זכות קדימה לרכב הבא מימין בצומת שלא הוצב בו תמרור. נהגת ברכב , ובהגיעך לצומת, לא נתת זכות קדימה לכלי רכב שבא מימינך, תגרור הזמנה לדין ו-6 נקודות חובה.

אי מתן זכות קדימה בפנייה שמאלה בצומת שלא הוצב בו תמרור

תקנה 64 (א) (2) מתייחסת לאי מתן זכות קדימה בפנייה שמאלה בצומת שלא הוצב בו תמרור וקובעת כי במידה ונהגת ברכב, ובפנייתך שמאלה בצומת לא נתת זכות קדימה לרכב אחר שבא ממולך והיה קרוב לצומת, בניגוד לתקנה הנ"ל, תהיה צפוי להזמנה לדין ו-6 נקודות חובה.

אי מתן זכות קדימה לרכב בדרך סלולה

תקנה 64 (א)( 3) לתקנות התעבורה מתייחסת לאי מתן זכות קדימה בדרך סלולה וקובעת כי במידה ונהגת ברכב ויצאת מדרך עפר לדרך סלולה, ולא נתת זכות קדימה לרכב המתקרב בדרך הסלולה, בניגוד לתקנה הנ"ל תגרור בגינה הזמנה לדין ו- 6 נקודות חובה.

אי מתן זכות קדימה לרכב ממול כשהנתיב חסום

תקנה 68 לתקנות התעבורה מתייחסת לאי מתן זכות קדימה לרכב ממול שהנתיב חסום וקובעת כי במידה ונהגת ברכב בכביש שנתיב תנועתך בו נחסם ולא נתת זכות קדימה לרכב שבא ממולך, תגרור הזמנה לדין ו-6 נקודות חובה.

 אי מתן זכות קדימה לרכב ביטחון

תקנה 93 (א)( 1) לתקנות התעבורה מתייחסת לאי מתן זכות קדימה לרכב ביטחון. על פי תקנה זו במידה ונהגת ברכב הנ"ל בדרך בה עבר / עמד לעבור רכב ביטחון, ולא נתת לו זכות קדימה, בכך שלא עצרת את רכבך קרוב ככל האפשר לשפת הכביש הימנית עד שעבר רכב זה תגרור בצידה  ברירת משפט על סך 250 ₪ ו-4 נקודות חובה.

אי מתן זכות קדימה לרכב הנע בכביש ביציאה מחצרים

תקנה 64 (ב)( 2) לתקנות התעבורה מתייחסת לאי מתן זכות קדימה לרכב הנע בכביש ביציאה מחצרים. על פי תקנה זו נהגת ברכב הנ"ל ויצאת מחצרים / מדרך גישה לבית / מתחנת דלק / מתחנת שירות / ממקום חנייה לכלי רכב / ממקום אחר שאינו דרך, ובעת שנכנסת לכביש לא האטת ולא נתת זכות קדימה לכלי רכב שנסעו בכביש, והמתקרבים באותו כביש. עבירה זו תגרור בצידה הזמנה לדין ו-6 נקודות חובה.

ענישה

עבירות אי מתן זכות קדימה הינן עבירות הנושאות בצידן הזמנה לדין או קנס ונקודות חובה. חשוב לדעת שלבית המשפט לתעבורה יש סמכות ענישה רחבה ביותר הכוללת רכיבי ענישה רבים ומגוונים כמו מאסר, מאסר על תנאי, פסילה, פסילה על תנאי, חתימה על התחייבות כספית וכן הטלת קנסות כספיים. רכיבי הענישה נגזרים לרוב מעברו התעבורתי של הנהג, וכן מרמת הסיכון שגרם הנהג בעבירה שביצע. כמו כן, לאור התיקון "בשיטת הניקוד", צבירת נקודות חובה לנהג במשרד הרישוי עלולה לגרור בצידה אמצעי תיקון הכוללים פסילות רישיון, צורך במעבר קורסים, מעבר מבחן עיוני ומבחן מעשי ואף הפניה לבדיקות כשירות נהיגה במכון הרפואי לבטיחות בדרכים.

עורך דין תעבורה

לאחרונה אנו עדים לריבוי מקרים בהם מעורבים הולכי רגל ונהגים בתאונות שנגרמו כתוצאה מאי מתן זכות קדימה, המשטרה ובתי המשפט אוכפים ביד קשה עבירות אלה בגלל הפוטנציאל הגבוהה שבהן לגרימת תאונות דרכים. לכן, חשוב ואף הכרחי להיוועץ ולהסתייע בעורך דין תעבורה הבקיא ברזי דיני התעבורה בעבירות של אי מתן זכות קדימה.

משרדנו מתמחה בייצוג בעברות תעבורה בכלל ובעבירות של נהיגה אי מתן זכות קדימה בפרט. במשרדנו תזכו למענה איכותי, מקצועי ומהיר 24/7.

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות עם עו"ד לתעבורה המתמחה בייצוג בעבירות אי מתן זכות קדימה, אל תהסס והתקשר 072-3319414 או השאר פרטיך בדף יצירת קשר ונציגנו יחזרו אליך בהקדם.

במקרים דחופים ניתן לפנות ישירות לעו"ד חזי כהן בנייד: 050-9920250